Oprichting Kerngroep op SP BBQ

6 juli 2010

Oprichting Kerngroep op SP BBQ

Vrijdag 9 juni zal de SP werkgroep Oude IJsselstreek op een zeer speciale vergadering besluiten tot het oprichten van zijn kerngroep. De afgelopen twee maanden heeft een deel van de SP leden in Oude IJsselstreek actief deelgenomen aan de campagne voor de Tweede Kamerverkiezingen, Buurten in de Buurt, actie tegen de bezuinigingen van de provincie Gelderland en de landelijke ledenwerf-campagne. Daarnaast heeft een groep de cursus 'Kennismaken met de SP' gevolgd en gaan 5 Oude IJsselstrekers deelnemen aan de SP universiteit de komende zomer.

De werkgroep draait dus al als een afdeling en daar hoort een kerngroep bij. De kerngroep wordt gevormd door de actieve SP leden binnen een afdeling. De kerngroep zal eens in de maand bij elkaar komen om met elkaar acties op te zetten en het beleid van de SP Oude IJsselstreek te bespreken. SP leden die deel willen nemen aan de kerngroep zijn van harte welkom op de kerngroep-overleggen. Data van deze vergaderingen komen op de agenda van onze website.

De vergadering zal worden gehouden op de SP Oude IJsselstreek barbecue. We hebben besloten dat we een zeer actief en intensief halfjaar gaan afsluiten met een gezellig samenzijn van de actieve SP'ers en hun partners. Zo kunnen de mannen, vrouwen en kinderen achter de hardwerkende SP'ers ook eens zien wie wie is en waar papa of mama de afgelopen maanden zo druk mee is geweest. De SP barbecue houden we in Varsseveld, in de tuin van Gerard. De maand juli zullen de SP-activiteiten even op een laag pitje staan. Half augustus is de zomervakantie voorbij en dan zullen we weer vol gas verder gaan met SP acties in de gemeente Oude IJsselstreek. Deze acties zullen worden besproken in de nieuwe kerngroep.