Campagne in het zonnetje

31 mei 2010

Campagne in het zonnetje

Luxe is het: na jaren campagne voeren in herfst en winter is er eindelijk eens een landelijke verkiezingscampagne in de lente! Lekker in het T-shirtje bij de SP kraam staan. Het ROOD kleurt roder en de mensen zijn vrolijker!

Vrijdagmiddag speelde de SP promokar een thuiswedstrijd. De markt van Varsseveld werd aangedaan. Naast de bloemenstal, tegenover de vis en de poelier was het heerlijk in het lentezonnetje. Misschien was de sfeer daardoor wat loom. We hebben weer een aantal goede gesprekken met marktbezoekers gehad. De kranten en sponsjes vonden gretig aftrek, maar het was rustig op de markt. Dat gaf niks want SP'ers hebben ook heel wat met elkaar te bespreken. We zijn tenslotte een afdeling aan het opzetten dus gespreksonderwerpen genoeg.

Toch een bijzonder gesprek hadden wij met een man die als nierpatiƫnt, met een donornier, veel met de politiek van doen heeft. Hij mist Agnes Kant, die altijd voor de 'Ja, tenzij anders aangegeven' optie in de donorregistratie streed. Hij had regelmatig overleg met haar en andere politici over de noodzaak meer donoren te werven. Onlangs nog met minister Klink gesproken, 'maar die peinst er niet over een andere donorregistratie in te voeren. Dat is veel te kostbaar'. Nee, dan Agnes, die kwam tenminste op voor de mensen op de donorwachtlijsten... Agnes komt voorlopig niet meer in de 2e kamer (ze blijft wel actief binnen de SP), maar het SP standpunt blijft hetzelfde. Hij kan dus gerust op de SP stemmen, zeker omdat de SP tegen de eigen bijdrage in de zorg is. Tegen zessen hebben we de kraam weer ingepakt. Op naar de volgende dag in Ulft, Buurten in de (Vogel)buurt!